12 oktoober 2009

Tina

Kindlasti tahtsin lähemalt tutvuda ka mõne vene õudusfilmisaavutusega, kuid nagu selgus, siis oli valik äärmiselt kitsuke. Tuli kohe silme ette lage lett, mille taga seisab valges kitlis müüjatar, lihavad käsivarred rinna peal risti ja põrnitseb kiitsukest heleda peaga filmihuvilist kahtlustavalt. Palun, kas Vii või siis Iskanov. Valige noormees. Mis mõttes, midagi muud? Mis mõttes, äkki on midagi leti alla kukkunud? Mis mõttes, maksate valuutas? Ajab ennast veel rohkem puhevile ja korraga on mul selline tunne, et kui ma siit poest kähku välja ei saa, vändatakse mu enda elust kohe üks õudusfilm. Peaosades seesama tädi, kummikindad küünarnukkideni veetud ja vuntsidega militsionäär, kes mõtlikult nagaani kaitseriivi peale ja maha klõpsutab.Uksest välja taganedes haarab mul hõlmast kinni aga üks krimpsus näoga vennike ja sosistab kähiseva häälega, et temal äkki on midagi, mis noorhärrat huvitada võiks, et astugu aga härra siia tahapoole prügikastide vahele. Mõni minut hiljem astun juba kodu poole, lootes et püksivärvli vahele topitud plaat mu kõnnakut väga ei mõjuta ja süda ootusärevusest sees põksumas.
Kodus filmi käima pannes tuli aga välja, et vana mustlane oli mulle kaela sokutanud ei tea mille. Vanasti oli telekavas iga film mängufilm ja ega ma Zhesti(2006) kuidagi paremini kategoriseerida ei oskagi. Kindlasti mitte aga õudusfilm. See, kui filmis on (oletatav) sarimõrvar, kes vaimuhaiglast putku paneb, ei tee veel filmi automaatselt õudusfilmiks.Aga kui sellest pettumusest üle saada, siis silmale täitsa ilus kaeda ja seda müstilist vene hinge võis kohati kirvega lõigata. Erksavärvilised suvilad, maikasärgis mehed, kõhukas pudel laual, laul ja nutt läbisegi. Sisu jäi sellele kõigele natuke jalgu, mingid müstilised (ja ebausutavad) vandenõuteooriad, Sõrmuste isandast väljakaranud ringwraith, etteaimatav lõpplahendus. Aga pilt oli õnneks ilus.Otsus: slaavi eriprogrammis kõlbaks näidata küll. Aga oleks äkki pidanud ikka selle vana Vii võtma ja uuesti üle vaatama. Uusversioon on muideks põhimõtteliselt valmis ja kohe kohe kinodes. Esialgu siis küll Venemaal.

armas väike sidrun

0 comments: