12 jaanuar 2009

Asustatud Saar

Kunagi Pioneeris järjejutuna ilmunud vendade Strugatskite romaan Asustatud Saar on minu jaoks piisavalt oluline tekst, et isegi kui valdav enamus ütleb, et film Обитаемый остров(2008) on hell sitt (ja enamik signaale ingliskeelsest IMDB'st just sellele viitavadki), siis jooksin ma ikka esimesel võimalusel kinno (vedasin veel vastupunniva naise ka kaasa).
Algus oli tõesti selline, mis pani kahtluseussi pead tõstma, et ehk oleks tasunud seekord teiste arvamusega arvestada. Tekkis hirm, et vist rõhutakse rohkem madinale ja raamatust on võetud ainult sellised üldised ideed. Mõne näitena torni õhkulaskmine ja selle käigus ka konvoi purunemine ja neiu Radast sellise kihistava armuvalus neiukese tegemine, kui algupärandis oli tal lihtsalt ullikesest kahju.

Mida aeg edasi, seda rohkem aga hakkas raamat ennast maksma panema ja visuaal muutus järjest ebaolulisemaks/taustaks/raamiks. Pildimaterjali saab tegelikult kenasti kaheks lüüa, üks on kenad lootusvaated ja erinevad maastikud mida suur Venemaa filmitegijaile lahkesti pakkunud on, ole ainult mees ja lase kaameral vurada.

Teine on selline tavalisem getostunud suurlinn ja hiiglaslikud relvad ja kõik muu mis ühes tavalises ulmefilmis tuleviku juurde kuulub (imepisikesed telefonid, naljaka kujuga autod jne.). Aga võibolla just et see tavalisus kõigi nende ulmeliste lisavidinate juures tuli filmile hoopiski kasuks, ei olnud tarvis vaimujõudu merikarpide mõistatuse lahimõtestamisele kulutada.

Filmi staar ja suurim õnnestumine on aga kõhklusteta Maksim. Edgar Valteri illustratsioonidel nägi tal küll vähe teistsugune välja, aga et reaalselt on leitud keegi, kes näeks välja ja käituks täpselt nii nagu Maksim peaks välja nägema ja käituma. Respect.

Minu jaoks liigne rõhumine madinale jääb selleks pisikeseks tõrvatilgaks, mis täielikust õnnestumisest puudu jäi, aga teist osa ootan ma siiski pikisilmi ja ka erapooletu vaataja jäi täitsa rahule, nii et Fjodorile tänud ja jõudu tööle.

Kaks sõnamängu jäid pähe kummitama. Rada peaks vene keeli rõõmu tähendama ja vor (Vaba Otsingu Rühm) on ju varas.
isakesed

5 comments:

Ove ütles ...

Ma lihtsalt põhimõtteliselt ei loe seda :D
Tahan enne filmi ära näha...

Kalver ütles ...

mulle põhimõtted meeldivad, kuigi kõlab suhteliselt uskumatult, et sa raamatut lugenud ei ole.
aga põhimõtteliselt ma olen nõus, et pigem tuleb see filmielamusele kasuks.

Metsavana ütles ...

Raamatut peaks Ove ikka lugenud olema, pigem saan aru ,et ta ei taha posti lugeda ,et äkki sisaldab spoilerit või midagi.

Kalver ütles ...

kuna ma enne mõne filmi juures sisust olen rääkinud, veel vähem spoilerdanud ;)

Metsavana ütles ...

Ültesin natuke valesti, spoilida on raske midagi kellelegi kes raamatut lugenud. Pigem ehk ,et mingeid eelarvamusi ei tekiks.