29 märts 2011

Kormoranid (2011)

Minu jaoks ei ole "Helter Skelter" see laul ja "Suicide Solution" ei kõla verd tarretama panevalt, aga Kormoranid on nüüd raudselt see film. Hommikul laua taga kohvi juues ja tasakesi Postimeest sirvides pani ikka paraja paugu, kui kultuurileheküljel Enn Klooreni pilti nägin ja järelehüüet lugesin. Kellelgi, kuskil peab ikka kuradi veider huumorimeel olema.
Järgnev mõttearendus on nõrganärvilistele mittesoovitav ja ei pretendeeri absoluutselt tõele.
Mõelge aga siinkohal, kui see ei olnudki kokkusattumus. Kui Tolgi ja Maimiku niigi eepiline promokampaania pidigi sedasi kulmineeruma. Kormoranid ehk ajurabandusse surnud Enn Klooren mängib ajurabandusse surevat Beni. See peaks ju masse kinno meelitama nagu murdu. No ja Tolgi ja Maimiku huumorimeele kohta kuradi veider öelda, ei ole ju ka liialdamine?
Eksirännakult poolearulise ajupoolkera juurest tagasi.
Eepilise promokampaania juttu ma tegelikult mõtlesin täiesti tõsiselt. Kormoranid on ses osas sama kõva film kui Avatar. Filmina ei midagi hiilgavat, aga ma ei tea kedagi, kes teaks kedagi, kes ei taha seda filmi näha. Materjali mida promoda on ka muidugi kõvasti. Mikko Fritze ei taha Elina Pähklimäega "seksida". Sven Sester tahab Jüri Vlassoviga "materjale uurida". Lenna Kuurmaa ja Piret Järvis ei taha pepusid vastu "kõlarit" suruda. Nõia-Ints "naelutab" seina. Võibolla need ei olegi pealkirjad erinevaist portaalidest, aga umbes sarnaseid "artikleid" ilmus neis küll. Ja mitte vähe. Mis paratamatult viis selleni, et mina isiklikult ootasin üht Jan Uuspõld läheb Tartusse tüüpi filmi. Mille vastu mul mitte midagi olnud poleks, hea film oli.Kormoranid oli oma huumori osas aga enamus aega oluliselt leebem ja tasasem. Film mehest kes ei taha sugugi suureks saada ja kellele keegi ära ei suuda öelda. Positiivse poole peale suurepärane muusikataust ja naljad, mis ajasid muigama. Sellised muhedad Lammas all paremas nurgas tüüpi naljad. Film vanadest rokipeerudest aga muidugi sellist läbivat leebust endale lubada ei saanud, ning seetõttu tuli vaatajale ka midagi vürtsikamat pakkuda. Kahjuks oli see vürtsikam enamasti labane ja mitte mingi otsa pealt naljakas. Arbuusi koinimine oli lausa oigama ajavalt valus stseen, kari peeretavaid koeri ei pääse sinna lähedalegi.Mis mind aga kõige rohkem häiris ja filmile enim miinuspunkt teenis, oli staaride ja staarikeste suhtarv minuti kohta, mis ületas mängeldes Tantsud Laipade ja Laulud Kurtidega saadete vastavat näitajat. Enamik neist tundus olevat filmis ainult selleks, et saaks mõnda meelelahutusportaali intrigeeriva sisuga artikli kirjutada. Sama hästi oleks võinud korraldada loterii, mille eest teenitud rahaga oleks saanud selle film vändata ja mille auhindadeks osatäitmised filmis.
Normaalne film, mis olnuks parem, kui oleks suudetud naljategemisega piiri pidada ja kõrvalosatäitjatele mingit mõistliku tegevust leiutada.

9 comments:

Ulmeguru ütles ...

Ma ei tea, et kui hästi sa mind tead... igatahes mina ei taha seda filmi näha... autorid pluss eesti huumor on juba piisavalt peletav kompott...

Mart ütles ...

Kuigi hinges pakitseb teatav uudishimu ja kodumaine kino on nagu valge vares või lumeinimene lasnamäel, olen guruga sama meelt.

Samas kudos sõnapaaride Tantsud Laipade ja Laulud Kurtidega eest.

Kalmsten ütles ...

Ma arvan ka, et eestlaste tehtud vinge komöödiafilmi, mis kõigil meeldib, jätan ma parem vahele. Jan Uuspõldki sai sundolukorras ja suht kaks-silm-kinni-variandis ära vaadatud.

Kalmsten ütles ...

Tegelt nagu...ma saan isegi aru, et sa lihtsalt pläämisid, aga mul tekkis küsimus, et MIKS ma peaks seda (ära)näha tahtma ? Tõsiselt - miks?

Kalver ütles ...

krt, see kommenteerimise võimalus on ikka nuhtlus küll, iga väike kirjanduslik liialdus võib tulla ja sind tagumikust hammustada.

mis ma püüdsin selle klassikalise "ma ei tea kedagi, kes teaks kedagi..." lausega kokku võtta, oli see, et
a) kas härrased Ulmeguru, Mart ja MNC seda filmi vaatavad või ei vaata, aga Kormoranide vaatajanumbrid saavad igaljuhul väga suured olema
b) kuulnud on sellest filmist ka nimetatud kolm härrasmeest ja nad on sellest kogunisti niipalju kuulnud, et nad on Kormoranide suhtes mingi hoiaku välja kujundanud
c) kas tahate või mitte, aga eksisteerib küllalt suur võimalus, et te seda film ikkagi kunagi vaatama satute, kasvõi olukorras, kus kunagi kaugemas tulevikus end elutuppa pahaaimamatultt diivanile magama sätite ja keegi tuleb ja telerist Kormoranid käima paneb ja sul ei ole jõudu et end püsti ajada, aga und ka raisk ei tule


ning MIKS seda filmi vaatama peaks? Eesti Film ju ikkagi, võiks siia ühe peldikuhuumoril põhineva tsitaadi ka tuua, aga ega mingit ratsionaalset põhjendust olegi. Kinoajaloos Kormorane, Kodanik Kane ja Mega Piranhat ühes lauses mainima ei hakata.

Anonüümne ütles ...

böähhh, mina ise ja vähemalt 5 mu tuttavat ei lähe seda filmi vaatama pmts ainult seetõttu, et kogu eelnev promo on öökima ajanud. samas kui etv-s näidatakse (mida ilmselt varsti tehakse), heaidaks pilgu peale

Kalmsten ütles ...

Muuseas, te muidugi kõik teate, et tegemist on täiesti teadlikult või isegi taotluslikult Shonen Merikensack-i Eesti versiooniga. Teate ju eksole ? Onu onu Kalver kindlasti teab, aga teised ?

Ulmeguru ütles ...

No nii blond ma nüüd küll pole... eks ma ikka aru sain, et lause «ma ei tea kedagi...» on pigem praalimine ja kunstlik liialdus...

Kormoranidest tean eelkõige tänu feissbuugile, seal miskid (ajuti suisa arukad) tegelased seda promovad... seni olen suutnud vältida vastavate viidete klõpsimist...

Minu ja uuema Eesti filmi suhted on meeldivalt distanseeritud... jah, pean pattu tunnistama, et sügisball ning vanad ja kobedad on nähtud...samas on senini õnnestunud vältida filme nagu tühirand, püha kelleiganes kiusamine, jan uuspõllu minemist, kõrini, stiilipidu ja kõiksugu lastefilme ning kodumaise tarkovski loomingut... osaliselt setõttu, et ma väldin ETV-d kui katku, osaliselt minu nordiliselt stoilise karakteri tõttu...

Metsavana ütles ...

Shonen Merikensack oli samas päris tore filmike, nõksa ehk liiga pikk ainult.