25 august 2010

Mitte nii väga Fantastiline Reinuvader / Fantastic Mr. Fox(2009)

Jätkates kirjanike ja multifilmide teemal. Roald Dahli mingit raamatut ma olen ka inglise keeles lugenud, sattus kunagi lihtsalt kätte (selgus, et nüüdseks on see Tohlamite nime all ka eesti keelsena välja antud) ja näiteks Suur sõbralik hiiglane õnnestus mul kunagi umbes 25 krooni eest Apollost soetada. Ja kuigi ma sihtrühmast ilmselt juba ammu välja olen kasvanud, on need minu arust ühed igavesti toredad raamatud.

Film kahjuks ei olnud. Püüan meeles pidada, et selle kunagi lähitulevikus raamatukogust paberkandjal laenutan, et oskaks öelda, kas oli algmaterjal tõesti niru või peitus põhjus milleski muus.

Kas ei olnud farmerid piisavalt kurjad või rebaseperekond piisavalt sümpaatne, igatahes mul oli suhteliselt ükskõik, kumb pool lõpuks peale jääb. Pigem vist olekski tore olnud, kui terve filmi jooksul ise pahandusi otsinud rebased karistuseks kogukonnast välja oleks heidetud ja relvarahu saavutamiseks farmeritele välja antud. Aga no kui ikka Clooney ise isarebasena häält teeb, siis sellist lahendust muidugi oodata ei ole.

Võin ju teha sellise julge oletuse, et ehk oligi filmi suurim viga selles, et kuiva inglise huumorit pandi esitama ameerika näitlejad ameerika lavastaja käe all, kes pealegi ka stsenaariumi kirjutanud oli. Parem ikka kui lihtsalt öelda, et igav oli. Ameerika on niikuinii kõigis maailma hädades süüdi, mis neil sellest, kui ma selle filmi nende kraesse lükkan.

Igatahes, järgmine kord kui keegi kiidab taevani filmi mille lavastajaks on Wes Anderson, kavatsen ma sellesse vägagi tõsiste reservatsioonidega suhtuda. Isegi kui stsenaariumi on kirjutanud Neil Gaiman.

1 comments:

Kalver ütles ...

Jätkuks.
Tegemist on rämeda haltuuraga. Raamatukese läbilugemiseks kulub umbes pool tundi, 80 leheküljest umbes pooled täidavad pildid ja tegevus lõppeb ära suure pidusöögiga.

Rebased pole küll mitte oluliselt meeldivamalt kujutatud kui filmis, aga farmerid on dahlikult ebameeldivad, nii et poole valimisega pole raskusi.

Igatahes, sellest materjalist täispikk film valmis venitada on kõvem saavutus, kui viis tuhat inimest kahe kala ja viie pätsi leivaga ära toita.