19 mai 2012

Nine Months / 40 + 2 nädalat (2012)

28+1. See üks olin mina. Võibolla, et üleval rõdu peal istus mõni mees veel, aga all parteris vaatasime filmi mina ja kakskümmend kaheksa naist. Marianne Mikko ja soolise võrdõiguslikkuse voliniku järjekordne töövõit.
Loogilise deduktsiooni meetodi ja meessoost! piletimüüja küsimuse, "Tervishoiu Kõrgkoolist?" alusel oletan, et vähemalt mingi osa sellest naisteväest oli kohale saabunud professionaalsest huvist (ämmaemanda nominaalõppeaeg neli ja pool aastat) ja teine osa valmistus oma elu ilusaimaks päevaks.
Need tulevased ämmaemandad? lisasid muide filmile kõvasti vürtsi juurde, sest kuigi ka minu jaoks oli filmis kohti, kus vaikselt oiata ("šimpansid on kõige intelligentsemad imetajad") või naeru pugistada ("ma ei ole küll arst, aga..."), siis need naersid ju täiesti rändom kohtade peal. Nii et kui teil peaks tekkima tahtmine ka selle dokumentaaliga tutvuda, siis katsuge mõni meditsiinitaustaga inimene ka publiku sekka meelitada. Efekt oleks ilmselt sama, kui limonaadikinos beebiga kinno seanssi pähe Pumppüssiga Parmu näidata ja publiku sekka paar Hõffisõpra paigutada.
üks pluss siit muidugi kodusünnituse kasuks paistab, kui kõht peaks tühjaks minema tuleb ainult käsi välja sirutada
Mul tekkis vaatamise ajal aga taaskord tunne, et elamine on liiga lihtsaks tehtud. Selle asemel et muretseda tõeliselt tähtsate asjade pärast, kas kasumiahne vabrikuomanik äkki seda uut moenarrust kangastelge hankida ei kavatse või et kas kupja jutt, et mõisnikuhärra sinu talukoha peale õunaaeda rajada plaanib ka tõsi võib olla või kas naabrimutt, kelle kaevu sa purjus peaga oksendasid sind külakõrtsis nõiaks ei tembelda, ajavad mingid kolme silmaga gurud hormoonide ülekülluses suplevate tulevaste emade pähe igast hulle mõtteid. Tõepoolest, naised on aegade algusest saadik kodus sünnitanud ja inimkond kestab siiani, aga kas on mõni ajalooline romaan, milles mõni naine või laps poleks sünnitusel surnud? Ma tõesti ei viitsi hakata mingit statistikat selle teema kohta otsima, aga Jõulutunneli raha eest ostetud hirmkallis masin, mis teeb "ping" tundub ikkagi kuidagi turvalisem valik kui minigrip kotikeses seemned.

0 comments: