Kuidas
edasi? HÕFF on nüüd läbi. Mida sellest aastast veel oodata on? Et
natukenegi pikendada seda pettekujutelma, et aasta oluliseim
kultuurisündmus ei ole alatult ja liiga kiirelt mööda läinud pöördume
tagasi reedesse, kus kõik kaunis alles ees oli.
Need kannatamatud,
keda oli suures saalis vist Maria Reinupigi üllatuseks ootamatult
palju, sättisid end juba kell viis vaatama prantsuse dokumentaali
Le complexe de Frankenstein / Creature designers: The Frankenstein Complex (2015).

Filmisõbrana, kes väga hindab seda pühendumust ja käsitööoskust mida
nõuab ühe lateksist ja sulatatud plastmassist ja nätsust ja kõigest
muust kättesaadavast ehitatud vaimusünnituse liikuma saamine sobis mulle
filmist kõlama jäänud äratuntav kibedusenoot kenasti. CGI üksi ei
tööta, vanu filme ei ole vaja selle pärast ümber tegema hakata, et nende
kollid ei ole usutavad ja arvutiga saab nad tänapäeval sujuvamalt
liikuma panna. Mulle on vaja kolli idee maha müüa, panna mu fantaasia
tööle, kui kogu energia läheb 3D renderdamisele, mida siis võimalikult
tihti võimalikult valges ja võimalikult erinevate külgede alt
näidatakse, siis see ei toimi. Üks kurvemaid stseene oli The Thingi
2011. aasta uusversiooni juures tegevate nukumeistrite avaldus, et kui
neil ei oleks alles musta materjali, siis filmi vaadates ei saaks üldse
aru, et nad tegemise juures kaasa lõid.
Pärast kultuurikeskuse ees aset leidnud tantsuetendust tuli näitamisele aga festivali ametlik avafilm
Väikesed Kuriteod / Small Crimes (2017). Maailmas
kolmas, Euroopas esimene suure ekraani linastus ja suure ja võimsa
Netflixi tahtel ka viimane. Räpane politseinik, kelle räpategudele filmi
edenedes järjest rohkem valgust heidetakse, saab vanglast välja ja
jätab umbes sealt kus pooleli jäi. Korralik krimifilm, mille suurimaks
tugevuseks just eelnevalt räägitud, et kõike ei seletatud/näidatud
lõpuni. Oli üks narratiivi osas oluline tuba, kus toimusid halvad asjad,
aga et seda isegi mitte ei näidatud ja nüüd sai igaüks vastavalt oma
rikutuse tasemele mõelda, kuidas, kui tihti ja kui pikalt seal toas
halvad asjad teoks said.

Kuidas täpselt 90. aastate alguses eestikeelne tekst videokasseti peale sai oli võimalus retrosaalis 21.45 alanud dokumentaalfilmi
Tartu Video Kroonikad (2017)
maailma esilinastusel näha. Üks toonastest superstaaridest, Hannes
Villemson oli ka ise kohal ja tegi pärast doki lõppu Naked Guni põhjal
ka väikse
live esinemise. Publik hullus. Ühtlasi annan siin ka
edasi filmitegijate (Erkki Ergma ja Lauri Hermann, tartuvideo@gmail.com) üleskutse, et kui on
kuskil laka peal vedelemas VHS kassett, mis on Tartu Video poolt
dubleeritud, siis võtke nendega ühendust.

Õhtune järgmine film
Toorelt / Raw / Grave (2016) lubas tutvustuse järgi väga teravat elamust.
Body-horror,
mille linastuse ajal inimesed minestusse langevad. Mina, kes ma Hostel 2
vaatamise väga varajases faasis pooleli jätsin, olin täiesti valmis et
prantsuse horrori uue laine uus laine sinna taluvuspiiri lähedale tükib.
Filmi õnnetuseks ei ole ma aga nii andestava loomuga, et suudaksin
nende ootuste petmise järel objektiivseks jääda. Pigem oli tegemist
aeglasevõitu
coming of age draamaga, mida mõnes kohas keskmisest
teravamaks krutiti (
I wanna be your dog stseen üks paremaid ja mõjuvamaid näited).
Varakult alanud reede tõmbasin kokku sõnavõtuga retrosaalis
Tervistkahjustava Saaklooma / Deadly Prey (1987) sissejuhatuseks. Kolmandat korda kuu jooksul ise filmi vaadata ei jõudnud.
1 comments:
Oli tõesti väga hea ;)
Postita kommentaar