06 oktoober 2014

Hui, ma tagasi tulen / Я не вернусь (2014)

Alustaks sellest, et minu meelest peaks ühe treileri mõte olema selles, et sa vaatad kaks minutit ammulisui ekraanile ja siis hakkad plaane tegema, kuidas eellinastusele kutset saada. Isegi kui sa pead treileris kõik oma filmi olulisemad kohad ära näitama (klassikaline näide), siis treiler peab olema selline, mis tekitab potentsiaalses vaatajas tahtmise oma raha sulle tuua, et sa saaksid oma järgmist filmi tegema hakata. Tundub loogiline? Ma mäletan, et enne "Ma ei tule tagasi" seanssi näidati vähemalt kolme uue eesti filmi treilerit, hetkel ma ei mäleta nende nimesidki ja veel vähem on mul tahtmist neid vaatama minna. Mis täitsa vabalt võib olla minu kaotus. Sest see konkreetne eesti osalusega film, mida ma vaatasin, oli täitsa hea.
väga terav stseen
ja see ka.
Kaks orbu plaanivad autostopiga mitmed head tuhanded kilomeetrid hääletada, sest nooremal piigal on portsigaris võidunud pilt memmekesest ja tagumisel küljel memme aadress ja alternatiiviks on lastekodu, mis baikatekkideni välja on jäänud truuks iidsetele aegadele. Kui tundub, et kuidagi kleenuke on see sisukokkuvõte pea kahetunnise filmi kohta, siis nii ongi. Ilmar Raag oli lihtsalt äärmiselt heasüdamlik ja ei raatsinud sugugi kauneid loodusvaateid välja kärpida. Kõige rohkem aega ja tähelepanu oli stsenaariumis pööratud kahe peategelase teelemineku põhjustele. Pilt üksi oleks tõesti veidi niru stiimul olnud, aga kõik muud pisiasjad kokku mõjusid veenvalt. Rännak ise oli tegevuse poolest veidi kõhnake. Aga no, ilus oli ja rongiga sõita on ka lahe, nii et las olla. Eriti kuna neiud said oma osaga eeskujulikult hakkama. Sellele väiksemale oleks mõni vähema enesevalitusega reisikaaslane ikka korduvalt üle kaela tõmmanud.
Ning seoses selle hetkega, kus stsenaarumi kohaselt peab kangelasega juhtuma midagi sellist, et vaatajale tundub, et nüüd on kõik kadunud.
Tüdrukud ei oleks pidanud seal bussijaamas olema. Veoautojuht oleks vabalt korraks peatunud ja väiksema tüdruku ka peale võtnud.
Ning mida oleks sina vanaemale öelnud?

0 comments: