26 september 2011

Keegi kohtub kellegagi kusagil / Encounters at the End of the World (2007)

Räme pettus. Tantsivaid pingviine ei olnud.
Aga olgu, ses osas oli vaatajaid ette hoiatatud. Kuid filmi tutvustuses kasutatud adjektiivid suurejooneline, võluvalt kaunis, unenäolised ja lõpulause See on võimas ja seninägematu, kõiki meeli haarav kinoelamus, mis on täis külma ilu ja jahedat poeesiat viitavad minu arust suhteliselt üheselt kõiki meeli haaravale suurejoonelisele kinoelamusele, mis oma külma ilu ja jaheda poeesiaga vaatajat võlub. Pärast filmi vaatamist saad aru küll, millele viitavad teravalt kelmikas ja küüniline ja professionaalsed unistajad, aga kahju on juba tehtud.Ei liha ei kala. Uuest infost punguva doki kohta näidati liiga palju külma ilu ja mitte tantsivaid pingviine, jaheda poeesiaga võluva silmakommi kohta anti aga liiga palju sõna maailma lõppu millegi eest pakku putkanud professionaalsetele unistajatele. Mis annab mulle hiilgava võimaluse ühe tsitaadi sisse pistmiseks. You can't run away from yourself, because wherever you run, there you will be. Lahe, üks linnuke jälle kirjas. Nüüd pean veel mõtlema, kuidas mingi filmi kohta käivasse lühijuttu üks haiku sisse susata.Nii et tõepoolest, Herzog filmis ja näitas just täpselt seda, mida heaks arvas ning mind vaatajana jättis see absoluutselt külmaks.

3 comments:

adi ütles ...

Mulle ilgelt meeldis, aga mul puudus ka võimalus lugeda ennem nägemist copywriterite silmipimestavat müügiteksti.
Ehk siis nagu ikka - Herzog sõidab kaugele maale pingviinide juurde ja teeb loo inimestest.
Tema varasem "The White Diamond" oli täpselt samasugune, aga veel parem.

Kalver ütles ...

ma juba vaimusilmas näen kuidas White Diamondi võttemeeskond tarib hiiglasliku õhulaeva üle mäe ja Herzog rõõmsalt muheledes kaameral käia laseb.

paranoiadisco ütles ...

Mu lemmik Herzogi kätetöö dokumentaalfilmi vallas on ikka Lessons of Darkness. Sealt nipet-näpet välja naksata ja oleks üks täiuslik vaatamisväärsus.