25 september 2009

Vajatakse lapsehoidjat

Ise tehtud, hästi tehtud! Kui aga ise hakkama ei saa, siis tuleb abi otsida. Babysitter wanted(2008). Kõlab nagu miskine odav garaažiporr, aga võta näpust.
Noor neiu sõidab väikesest maakolkast vähe suuremasse kolkasse kooli. Ootamatult selgub, et üürikorteri eelmine omanik on koos voodiga jalga lasknud ning nii ei jää tüdrukul muud üle, kui endale miski töökoht otsida, sest vastleitud elu armastus keeldub põrandal magamast. Selle asemel, et kuskile burksiputkasse kotlette soojendama minna, otsustab temake aga mõõtmatult pika maa maha sõita ja kuskil farmis mingit jõnglast kantseldama hakata.Kõlab nagu mingi mõttetu odav farmisurvival, aga võta näpust. Vedru keerati kohe alguses pingesse ja lasti sel siis täiesti maha käia. Segati niisama vett, viivitati, jäeti mulje, et tehakse odavat mõttetut farmisurvivalit. Teadsin küll, et niikuinii tuleb see pauk kusagilt mujalt, aga et tempo oli maas, nuputasin seda, kuidas stalkeri liin ära seletatakse ja kas algus oli lihtsalt koba peale õnnestumine ja... mida kuradit, mis see nüüd oli. Oi kurja, seda ma küll ette ei näinud.
Filmi keskel oli viisteist minutit puhast mõnu. Selle nautimiseks peab küll suhteliselt veider huumorisoon olema, aga normaalne inime ju filmiblogi ei peagi. Twist, mis tundus kui pauk haamriga otsaette ja sellele järgnev stseen, kus pambuks köidetud kangelannale omi muresid kurtev mees samaaegselt üht teist neiut tükkideks lõikab. "You know... It is so nice to have somebody out here to talk to. I'm always out here alone doing this. Always." Veidi campbelliliku hõngu oli selles olukorras ja ma ei mõtle siin mingit purgisupi lebra.
See tükkideks lõikamine oli ka minu maitse järgi lahendatud, kõige räigemad asjad jäeti ettekujutuse hooleks, suund näidati kätte ja lasti endal detailide üle mõtiskleda. Kahju ainult, et edasi oli lihtsalt üks tavaline farmisurvival, õnneks olin ma selleks ajaks juba nii hea tujus, et miski nii tühine mind ei morjendanud. Kõik need etteheited, millega ma muidu nõus oleks olnud ja praegu jauraks, kui mõttetu film see ikka oli. Kui on üks tavaline film, ei hea, ei halb, lihtsalt tavaline ja sa leiad sealt midagi, mis sulle väga ja väga meeldib, siis hopsassaa ja näidake mulle rohkem selliseid.Otsus: Mitte nüüd päris klassik, aga kui ma just oleks höffil selle filmi ära vaadanud, siis ma seletaks praegu elavalt kõigile neile, kes kuulata viitsiksid, et kurat, see viisteist minutit oli nii kuradi äge, Spoiler ainult sellel kuradi lapsel oleks võinud siis juba mõni supervõime kah olla. Spoileri lõpp.

0 comments: