Faktiliselt täpne on alustada sellest, et paremaks
aklimatiseerumiseks saabusime Haapsallu juba neljapäeval. Aasta
tähtsamaile filmifestivalile viitas siis ainult üksik reklaamtahvel
linna sissesõidul.
Umbes 24 tundi hiljem oli aga nii suminat,
tuttavaid nägusid ja ka plakateid juba oluliselt rohkem. Ning selleks
ajaks kui tavapärast avarongkäiku asendanud tantsunumbriga algust tehti
oli usinamatel juba paar filmi vaadatud. Ametlikuks algusfilmiks seekord
aga Inglismaal elava iraani juurtega lavastaja Babak Anvari Jordaanias
rahvuvahelise seltskonnaga filmitud
Under The Shadow.
Djinnilugu
(mitte sellise djinni keda hõõrudes soovid täituvad) Iraani-Iraagi sõja
ajal Teheranis meeleheitlikult tervet mõistust säilitada püüdvast
naisest, kelle mees saadeti rindele haavatuid tohterdama ja tütar nõuab
oma kaotsiläinud nuku ülesotsimist. Toeks vaid Jane Fonda
aeroobikavideo. Kõige paremini näitab filmi kvaliteeti see, et paari
koha peal lehvis kaamera eest läbi voodilina ja see ei ajanud naerma.
Kõhe algusest lõpuni. Tipphetkeks stseen trepil, kus oli vaja valida,
kas jääda selle tütrega, kes trepist alla sammus või minna selle tütre
juurde, kes korteris appi karjus. Filmi lõppedes rahvas plaksutas ja
lavastaja/stenarist Babak tunnistas peale pinnimist, et talle selline
reaktsioon meeldis.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjfSGyHiFd3Kt8gqc2EgwZCjL-eV2P5EZPQuotMC61xp1zg40H1F0RDXq_XWFdUIL8pDVS4jeTnK_LSCUF1WQ2pG5XyERklHf9wIhyiP0_kylIgNEUIAPSgzzm0O_ALzDmOPq-212e9mUo/s200/Green+Room.jpg)
Puuduvad andmed selle kohta, kui palju Quentin Tarantinot pinnima pidi, et ta
Green Roomi kohta
"the most sensational out-of-the-blue film I've seen" ütleks
. Viimatine
film mille kohta kuulsin Quentinit arvamust avaldamast oli Big Bad
Wolves, nii et võib järeldada, et päris tühja koha pealt ta selliseid
kiitusi vast ei jaga. Igatahes, terasmunadega punkbänd alustab oma
esinemist paksu metsa vahel, tanksaabaste ja lühikeseks pöetud juustega
meeste peopaigas lauluga Nazi Punks Fuck Off ja täiesti imelisel kombel
ei ole see saabuva verevalamise ajendiks. Praegu tagasi mõeldes, on
filmis tegelikult mitmeid päris räigeid vägivallastseene, vaatamise ajal
olin vist veel liigselt eelmise filmi varju all ja siis tundus Green
Room kuidagi pehmo. Ses mõttes, et väiksed valesti olevad detailid ei
lasknud korrakski unustada, et tegemist on väljamõeldud filmiga. Näiteks
see praktiliselt juppideks hakitud käsi, ilma toestava lahaseta ma ei
suutnud leppida sellega, et see tegelane edasi funktsioneerib.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhISwWUwLIfVY-2K3dPjBIxyfARVTyjkUj5sLlv23oUJ_vq9ZPeDLnqh0GGCYvUw4ksgn-Bm3uOVc3PI7_f6OB_k_3RWhNx6si-cw0ll4s7OUIeCl7aDvfvcUgWB0MKarwBIBvqewUikCs/s200/aaaaaaaaah.jpg)
Kes soovib võib aga nüüd väikse pausi võtta ja mõtiskleda teemal, kuidas funktsioneerib
Aaaaaaaaah!
maailm. Milline näeb välja näiteks pesumasina parandamisjuhend? Luc
Besson on kunagi teinud filmi (La Dernier Combat) mille tegevus toimub
postapokalüptilises maailmas kus ei olevat üldse dialoogi. Steve Oram on
kampa võtnud mõned veidi tuntumad (seriaalidest Green Wing, Mighty
Boosh) ja vähemtuntumad näod ja lubab neil vähemalt erinevate röhitsuste
vahendusel oma seisukohti üksteisele ja vaatajaile selgeks teha. Ja kui
häälitsustest väheks jääb siis on alati võimalus söögiga pilduda (päris
sitaga loopimiseks ei lähe) ja uriiniga oma piire märgistada. Nii et
võimalus on vaadata täiesti omal soovil kas lihtsa jaburdamisena või
peene satiirina.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhe2U59r3Auqc-lJZ8VM0lJt_bxKLmK6eB1vkKhJGU3uRsHLsWK3E8oyWT24NiZ0XT7xe-WabZrHZfO88VppJElYenLHctKgY5MvtosTA-n00yAxbTwezwKrna6sif7afPft9yDCAghyphenhyphen60/s200/lady+terminator.jpg)
Kellele eelnevast ajugümanstikast väheks jäi võivad nüüd proovida
Lady Terminatorit
peene satiiri võtmest analüüsida. Ma annan juba ette alla ja tunnistan
ausalt, et midagi nii hoogsalt jaburat on suurelt ekraanilt koos hulga
teiste vaatajatega, kes seda jaburust täielikult nautida suudavad üks
neist põhjustest miks aastast aastasse HÕFFil käia. Neiu sukeldub, satub
suurele voodile käsist jalust seotuna, õrnalt fallilist sümbolit
meenutav South Sea Queeni vaim läheb tema sisse ja neiu muundub nii
haavamatuks, et kuulid ei suuda ta nahka isegi mitte kriimustada. John
Connoril vedas et seda Terminaatorit teda tapma ei saadetud. Mulletid,
plahvatused ja
one-linerid. Ja mõned stseenid, mis võibolla et
dramaturgiliselt ei ole väga põhjendatud ja võivad tähelepanelikumale
vaatajale meenutda stseene Arnoldi Terminaatorist.
I'm not a lady, I'm an athropologist!
0 comments:
Postita kommentaar