
Huvitav, miks on vaja ennast huvitavaks teha ja teeselda, et mulle ka
 tegelikult meeldivad need vanad ja igavad mustvalged filmid, millest 
ikka ja jälle kirjutan. Miks ei võiks, nagu normaalne inimene, käia 
rahulikult 2,36 korda aastas kinos. Kaks korda meelelahutuse pärast ja 
0,36 korda Pöffil kultuurikogemust saamas. Jälgede segamiseks võiks ju 
jaurata elitaarsest maitsest ja nutulaulda sellest, kuidas Criterioni 
kollektsiooni filmide konsentratsioon kinodes on alla igasugust 
arvestust ning pahandada et Jacques Rivette surm kriminaalselt vähe 
tähelepanu pälvis. Tegelikult ma olen lihtsalt aeglane. Kaasaegseid 
filme vaatan ma puhtalt sellepärast, et noortega millestkigi rääkida 
oleks, päris aus olles, siis isegi helifilm on juba kergelt 
pühaduseteotus. Vaat minu nooruses, siis suutis õige näitleja paljalt 
silmavaatega publiku pingi külge naelutada.

Nüüd läksin vist liiga hoogu. Tummfilmid ei kõlba isegi minu meelest tänapäeval eriti vaadata. Kuid isegi siin on erandeid, 
slapstick komöödiad
 näiteks. Lloyd, Chaplin ja Keaton on siiani vaatamist väärt. Küll olen 
ma aga täiesti kindlal veendumusel, et mingi filmi vaatamisväärsuse osas
 ei tohi otsust aastaarvust lähtuvalt teha. Jah, halvad filmid aeguvad. 
Hea film on aga hea ka aasta, kaks ja kakskümmend viis hiljem. Pulp 
Fiction on aastast 1994, seda üldiselt kiputakse kiitma kui head filmi. 
1984. aasta Terminator on nii hea, et siiani treitakse järgi. 1979 
Alieni kallal ka vist väga ei möliseta. Aga võtame nüüd, et sa oled omas
 peas tõmmanud piiri 1980. aastasse. Vanemaid filme ei vaata. Sest 
eriefektid olid nadid. Sest riided on naljakad. Sest peategelane ei 
kasuta kaks korda minutis sõna 
fuck. Sest film on mustvalge.
  | 
| fuck, oli vaja näppida | 
   |   | 
| laul kiisupoegadest | 

 
Mind
 hirmutab mõte, et kui ma ise oma valikuid mingitel kaalutlustel piiran,
 siis ma jään millestki heast ilma. Nagu näiteks Seitsmendast pitserist.
 See on see film, kus rüütel mängib rannal surmaga malet. Umbes 
kolmandal minutil. Ja see filmi üks ikoonilisemaid kaadreid ei ole 
kaugeltki mitte tipphetkeks. Edasi on täpselt sama ilus ja huvitav. 
Dialoog on siiani terav ja täpne. Verd ja soolikaid kaamerasse ei 
loobita, aga Musta Surma ja enesepiitsutajate aegne Rootsi ei ole ka 
mingi pühapäevakooli jalutuskäik luigetiigi kaldal. On nalja, on seksi 
ja on tegelased kellest sa loodad, et keegigi filmi lõpuks ellu jääks.
  | 
| Wyrmwood? | 
Film
 ei muutu sellest halvemaks, kui ta veidi laagerdub ja oma õiget 
vaatamiskorda ootab. Bruce Willis on surnud teadmine paneb sind lihtsalt
 filmi teise nurga alt nägema.
 
0 comments:
Postita kommentaar